Teräskolmion tekijät:
Juho – myynnin ja liiketoiminnan kehittäjä

Juho Kangas on kokenut myynnin ja liiketoiminnan kehittämisen ammattilainen, jolla on laaja kokemus monipuolisista myyntitehtävistä niin kotimaassa kuin ulkomailla. Ulkomailta löytyi myös henkilökohtaisesti merkittävä asia – Erja, kenet Juho tapasi työskennellessään samassa yrityksessä hänen kanssaan.

Suomeen paluun jälkeen Juho jatkoi myyntiuraa, mutta siirtyi myös vaiheittain mukaan Teräskolmion toimintaan, ensin hallitukseen ja lopulta kokopäiväiseksi työntekijäksi sekä omistajaksi.

Tällä hetkellä Juho toimii yrityksessä osto- ja myyntitoiminnan parissa sekä osallistuu liiketoiminnan strategiseen kehittämiseen. Hänen vastuullaan on erityisesti uusasiakashankinta sekä hinnoittelu ja markkinaseuranta, jotta Teräskolmio pystyy kilpailemaan tehokkaasti isompia toimijoita vastaan. Hän on myös kehittänyt erilaisia analyysityökaluja ostojen ja varaston hallintaan.

– Myynnissä pitää ymmärtää sekä numeroita että ihmisiä. Pitkät asiakassuhteet rakentuvat rehellisyydelle ja luottamukselle, ei vain hinnalla kilpailemalla, Juho korostaa.

Teräskolmio on viime vuosina siirtänyt fokusta erityisesti värimetalleihin, kuten kupariin ja messinkiin, sillä tämä mahdollistaa kilpailun suurten toimijoiden kanssa ilman, että täytyy tavoitella massiivisia volyymeja. Juho on ollut aktiivisesti mukana kehittämässä strategiaa, jolla yritys voi kasvaa ja vahvistaa asemaansa markkinoilla.

Juho näkee alan tulevaisuuden positiivisena, kierrätyksen ja vastuullisuuden korostuessa yhä enemmän. Kuparin ja muiden värimetallien kysyntä kasvaa sähköistymisen myötä, ja samalla viranomaisten suhtautuminen alaan on muuttunut aiempaa myönteisemmäksi.

Juho on erityisen ylpeä yrityksen tavasta toimia rehellisesti ja pitkäjänteisesti.

– Asiakkaita kohdellaan aina reilusti, eikä nopeiden voittojen perässä tehdä epärehellisiä ratkaisuja. Luottamus ja hyvä palvelu ovat meidän vahvuuksiamme, ja siksi asiakkaat palaavat meille vuodesta toiseen, Juho kertoo.

Yrityksessä panostetaan myös työntekijöiden hyvinvointiin, sillä motivoitunut ja viihtyvä henkilökunta näkyy suoraan asiakaskokemuksessa. Vastuullisuus ja kehitys ovat keskeisiä periaatteita.

Tulevaisuudessa Juho haluaa jatkaa yrityksen kehittämistä ja varmistaa, että se pysyy kilpailukykyisenä muuttuvassa markkinassa. Hän uskoo, että menestyksen avain on jatkuva kehittyminen ja rohkeus kokeilla uusia ratkaisuja.

– Me emme halua jäädä paikalleen, vaan olla mukana alan kehityksessä ja löytää uusia mahdollisuuksia, Juho summaa.